Manuál pre klienta RS – výťah z interných poriadkových smerníc

1. Každý klient je povinný, v záujme rozvíjania svojich duševných, sociálnych a fyzických daností, aktívne sa zúčastňovať terapií (pracovnej, sociálnej či psychologickej) podľa pokynov odborných zamestnancov RS (animátori, ergoterapeuti, sociálna pracovníčka, psychológ resp. ich nadriadení), absolvovať prípadný rekvalifikačný kurz alebo sa zamestnať, ak sa nájde práca mimo RS.

2. Klienti sú povinní bez výnimky sa zúčastňovať na zasadnutí komunity a dodržiavať  Zásady komunitného režimu rady.

3. Prísne sa zakazuje požívanie a prechovávanie alkoholu, drog a iných psychotropných látok v objekte a jeho okolí. Klient je povinný po každom individuálnom opustení objektu, či vychádzke podrobiť sa orientačnej dychovej skúške a kontrole osobných vecí. V celom objekte zariadenia je zákaz fajčenia okrem vyhradeného miesta na dvore.

4. Balíky či nákupy donesené klientom nesmú obsahovať drogy, alkohol, lekárom nepredpísané lieky, potraviny rýchlo podliehajúce skaze a pod. Osobná alebo úradná korešpondencia je povolená bez obmedzenia.

5. Všetci sú povinní dodržiavať zásady dobrého spolunažívania, rešpektovať individuálne odlišnosti, budovať a šíriť dobrú povesť zariadenia (je zákaz vyvolávať hádky, bitky, prejavy šikanovania, slovné útoky a osočovanie t. j. akékoľvek prejavy agresívneho správania).

6. Opustenie zariadenia je klient povinný hlásiť službukonajúcemu animátorovi. Pri odchode plánovanom na viac ako jeden deň, je povinnosťou klienta písomne požiadať službukonajúceho animátora alebo sociálnu pracovníčku vopred s udaním dôvodu odchodu, adresy pobytu a kontaktného telefónneho čísla.

7. Klient je povinný hradiť platby za pobyt podľa Zmluvy podpísanej so štatutárnym zástupcom ReSocia, n.o.  podpísanej pri prijatí do RS resp. podľa jej ďalšieho dodatku.

8. Novoprijatý klient sa podrobí osobnej prehliadke, kontrole osobných vecí, základnej hygienickej očiste, vstupnému pohovoru s psychológom a sociálnym pracovníkom.

9. Návštevy sú, s výnimkou priamych príbuzných (matky, manželky alebo družky, detí), povolené len so  súhlasom riaditeľa ReSocia, n.o. resp. vedúceho RS.

10. Cennosti, šperky a finančnú hotovosť sú povinní klienti uložiť v kancelárii. V opačnom prípade zariadenie neručí za ich stratu alebo odcudzenie.

11. Klienti sú povinní dodržiavať protipožiarne, bezpečnostné, hygienické predpisy a s tým súvisiace príkazy personálu. V RS je zákaz zasahovať do technických zariadení (elektrospotrebičov, kotla, bojlera) bez predchádzajúceho súhlasu personálu.

12. V záujme zachovania bezpečnosti osobných údajov klientov, vstup do kancelárie personálu je povolený len na jeho vyzvanie.

13. Klienti sú povinní dodržiavať body Zmluvy medzi klientom a resocializačným strediskom, ako aj ostatné interné dokumenty, najmä Domový a Prevádzkový poriadok.

14. Nedodržanie niektorej z uvedených základných zásad je považované za hrubé porušenie disciplíny a môže viesť k vylúčeniu z resocializačného programu a rozviazaniu Zmluvy s klientom