Úrad Košického samosprávneho kraja

ReSocia, n.o. poskytuje služby s podporou Úradu Košického samosprávneho kraja.

V piatok 12. júna 2015 na pozvanie našej sociálnej pracovníčky Mgr. Veroniky Cipkovej zavítali k nám do zariadenia v Repejove pracovníčky Regionálneho úradu verejného zdravotníctva  (RÚVZ) v Humennom.

Čítať ďalej...

Prevádzkový poriadok zariadenia sociálnych služieb Domov na pol ceste

Úvod

Prevádzkový poriadok ustanovuje zásady tolerantného a bezkonfliktného života v Domove na pol ceste zriadenom poskytovateľom sociálnych služieb ReSocia, n.o. (ďalej len „poskytovateľ“).

V prevádzkovom poriadku sú upravené náležitosti pobytu klientov v zariadení zriadenom na zabezpečenie nevyhnutných podmienok na uspokojovanie základných životných potrieb podľa § 27 Zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách s cieľom naplnenia štandardov kvality poskytovaných služieb. Všetci klienti, ubytovaní v zariadení Domova na pol ceste, majú právo na sociálne služby v rozsahu a kvalite dohodnutých v Zmluve o poskytovaní sociálnych služieb.

Sídlo sociálneho zariadenia Domova na pol ceste je v dvojizbovom byte obytného domu, ktorý je na základe Zmluvy o nájme bytu uzavretej 09.03.2012, prenajatý od Stavebného bytového družstva Sobrance (ďalej „prenajímateľ“). Prenajímateľ je výlučným vlastníkom nehnuteľnosti bytu 31. na I. poschodí bytového domu, nachádzajúceho sa na Tyršovej ulici, súpisné číslo 286, orientačné číslo 41 v Sobranciach. Celková podlahová plocha bytu je 48,97 m2. Kapacita zariadenia sú 4 miesta.

Čl. I. Poslanie zariadenia

1. V domove na pol ceste sa poskytuje sociálna služba na určitý čas fyzickej osobe, ktorá nemá zabezpečené nevyhnutné podmienky na uspokojovanie základných životných potrieb a ktorá nemá zabezpečené ubytovanie. Prednostne sú v zariadení poskytované sociálne služby osobám po ukončení realizácie opatrení podľa Zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele.

2.  Cieľom je:

  • vytvoriť prostredie simulujúce domov,
  • zachovať v maximálnej miere súkromie prijímateľov sociálnej služby,
  • podnecovať ich k zachovaniu psychického a fyzického zdravia,
  • pomôcť pri realizácii samostatného života.

3. Prevádzka Domova na pol ceste je celoročná. V zariadení sa

a) poskytuje

  1. ubytovanie na určitý čas,
  2. sociálne poradenstvo,
  3. pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov,

b) zabezpečuje

  1. pracovná terapia,
  2. pomoc pri pracovnom uplatnení,

c) utvárajú podmienky na

  1. prípravu stravy, výdaj stravy alebo výdaj potravín,
  2. vykonávanie základnej osobnej hygieny,
  3. pranie, žehlenie a údržbu bielizne a šatstva,
  4. záujmovú činnosť.

Čl. II. Poskytovanie sociálnej služby

1. Klienti do zariadenia sú prijímaní na základe ich písomnej žiadosti a lekárskeho potvrdenia o bezinfekčnosti. O prijatí do zariadenia a začiatku poskytovania sociálnej služby rozhodne štatutárny zástupca ReSocie, n.o.

2. Klienti sú povinní:

  • udržiavať v byte poriadok,
  • dodržiavať Domový poriadok a zásady dobrých vzťahov s ostatnými obyvateľmi domu
  • platiť nájomné pravidelne a na čas na účet...,
  • sprístupniť byt poverenému zamestnancovi ReSocia, n.o. pre kontrolu

3. Úhrada za poskytovanie sociálnych služieb...

Manuál pre klienta RS – výťah z interných poriadkových smerníc

1. Každý klient je povinný, v záujme rozvíjania svojich duševných, sociálnych a fyzických daností, aktívne sa zúčastňovať terapií (pracovnej, sociálnej či psychologickej) podľa pokynov odborných zamestnancov RS (animátori, ergoterapeuti, sociálna pracovníčka, psychológ resp. ich nadriadení), absolvovať prípadný rekvalifikačný kurz alebo sa zamestnať, ak sa nájde práca mimo RS.

2. Klienti sú povinní bez výnimky sa zúčastňovať na zasadnutí komunity a dodržiavať  Zásady komunitného režimu rady.

3. Prísne sa zakazuje požívanie a prechovávanie alkoholu, drog a iných psychotropných látok v objekte a jeho okolí. Klient je povinný po každom individuálnom opustení objektu, či vychádzke podrobiť sa orientačnej dychovej skúške a kontrole osobných vecí. V celom objekte zariadenia je zákaz fajčenia okrem vyhradeného miesta na dvore.

4. Balíky či nákupy donesené klientom nesmú obsahovať drogy, alkohol, lekárom nepredpísané lieky, potraviny rýchlo podliehajúce skaze a pod. Osobná alebo úradná korešpondencia je povolená bez obmedzenia.

5. Všetci sú povinní dodržiavať zásady dobrého spolunažívania, rešpektovať individuálne odlišnosti, budovať a šíriť dobrú povesť zariadenia (je zákaz vyvolávať hádky, bitky, prejavy šikanovania, slovné útoky a osočovanie t. j. akékoľvek prejavy agresívneho správania).

6. Opustenie zariadenia je klient povinný hlásiť službukonajúcemu animátorovi. Pri odchode plánovanom na viac ako jeden deň, je povinnosťou klienta písomne požiadať službukonajúceho animátora alebo sociálnu pracovníčku vopred s udaním dôvodu odchodu, adresy pobytu a kontaktného telefónneho čísla.

7. Klient je povinný hradiť platby za pobyt podľa Zmluvy podpísanej so štatutárnym zástupcom ReSocia, n.o.  podpísanej pri prijatí do RS resp. podľa jej ďalšieho dodatku.

8. Novoprijatý klient sa podrobí osobnej prehliadke, kontrole osobných vecí, základnej hygienickej očiste, vstupnému pohovoru s psychológom a sociálnym pracovníkom.

9. Návštevy sú, s výnimkou priamych príbuzných (matky, manželky alebo družky, detí), povolené len so  súhlasom riaditeľa ReSocia, n.o. resp. vedúceho RS.

10. Cennosti, šperky a finančnú hotovosť sú povinní klienti uložiť v kancelárii. V opačnom prípade zariadenie neručí za ich stratu alebo odcudzenie.

11. Klienti sú povinní dodržiavať protipožiarne, bezpečnostné, hygienické predpisy a s tým súvisiace príkazy personálu. V RS je zákaz zasahovať do technických zariadení (elektrospotrebičov, kotla, bojlera) bez predchádzajúceho súhlasu personálu.

12. V záujme zachovania bezpečnosti osobných údajov klientov, vstup do kancelárie personálu je povolený len na jeho vyzvanie.

13. Klienti sú povinní dodržiavať body Zmluvy medzi klientom a resocializačným strediskom, ako aj ostatné interné dokumenty, najmä Domový a Prevádzkový poriadok.

14. Nedodržanie niektorej z uvedených základných zásad je považované za hrubé porušenie disciplíny a môže viesť k vylúčeniu z resocializačného programu a rozviazaniu Zmluvy s klientom

Centrum pre deti a rodiny

V Centre pre deti a rodiny ReSocia, n.o (ďalej len „CDR“ alebo „centrum“ ) sú resocializačné opatrenia nepretržite realizované od prvej akreditácie v r. 2007. Od tejto doby ReSocia, n.o. svojou činnosťou prispieva k riešeniu dlhotrvajúceho problému látkovej a nelátkovej závislosti najmä v Košickom a Prešovskom regióne. Pomáha ľuďom, ktorí sa ocitli na okraji spoločnosti v dôsledku svojej závislosti, po preliečení, plnohodnotne sa vrátiť späť do spoločenského života. Činnosti na výkon opatrení podľa zákona SPOSK v rámci RC smerujú k úplnej samostatnosti, svojpomoci a predovšetkým opätovnému získavaniu pracovných návykov a zručností.

Kto sa môže na nás obrátiť ?

Plnoleté fyzické osoby (ďalej FO) vo veku 19 – 62 rokov bez ohľadu na pohlavie, rasu a vieru, ktoré 

·           absolvovali pred nástupom do centra pre deti a rodiny s resocializačným programom (ďalej „CDR“ „RP“) dlhodobú liečbu látkovej alebo nelátkovej závislosti (najmä závislosti na alkohole, iných psychoaktívnych látkach a patologickom hráčstve),

·           majú odporúčanie lekára so špecializáciou v špecializačnom odbore psychiatria,

·           sú odporúčaní Orgánom sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately úradu práce v mieste trvalého bydliska (bez odporúčania sa stávajú samoplatcami),

·           súhlasia s individuálnym resocializačným plánom (ďalej IRP), ktorý podpíšu pri nástupe spolu s dohodou o zaradení do RP CDR  vo vybranom resocializačnom stredisku (RS) CDR.

Podmienky realizácie resocializačného programu

·           plnenie cieľov a úloh IRP trvá najmenej 8 a maximálne 24 mesiacov (v odôvodnených prípadoch môže byť navrhnuté predĺženie pobytu),

·           IRP vychádza z poznatkov bio – psycho - sociálneho modelu osobnosti,

·           CDR v RS zabezpečuje ubytovanie, podmienky na prípravu stravy, na zdravotnú starostlivosť,  na obnovu, nácvik resp. udržanie pracovných zručností, sociálnych zručností, odborné poradenstvo, voľnočasové aktivity, kultúrnu a športovú činnosť,

·           klient mesačne platí úhradu, ktorá je vo výške dávky v hmotnej núdzi.

Činnosti a aktivity klientov

·           pracovná činnosť: pomocné práce na farme, pri chove domácich zvierat, v stolárskej dielni, pri stavebných úpravách a opravách budov ReSocia, n.o., údržba priestorov, práce na záhrade, krátkodobé brigády,

·           podieľanie sa na príprave stravy,

·           činnosti v prospech komunity,

·           nácvik a udržanie manuálnych a mnemotechnických zručností,

·           možnosť rozvíjať záujmy a schopnosti. 

Zaradenie do resocializačného programu je dobrovoľné, každý klient môže, na základe vlastného rozhodnutia, z neho vystúpiť a odísť z RP centra. 

Personál CDR

·           odborný tím, ktorý tvoria psychológovia, sociálne pracovníčky, asistenti sociálnej práce,

·           zamestnanci pre nácvik pracovných zručností,

·           zamestnanci v skupinách.

 

Resocializačné strediská Petrovce, Ťahanovce, Rozhanovce, Rožňava

Čítať ďalej...

Podkategórie