- Podrobnosti
- Napísal: Ing. Viliam Čičvák
- Ostatná aktualizácia: 15. júl 2021
- Návštevy: 179
Výročná správa o činnosti a hospodárení organizácie
ReSocia, n.o. za rok 2020
ReSocia, n.o.
072 62 Petrovce 2
informácie: http://www.resocia.sk
telefón: 056/ 65 93 100
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Petrovce, 15. 07. 2021
Predkladá: Ing. Viliam Čičvák
riaditeľ
POĎAKOVANIE
Nezisková organizácia ReSocia by nemohla služby poskytovať bez pomoci verejnosti a štátnej správy / samosprávy Slovenskej republiky.
Poďakovanie za finančnú pomoc a podporu patrí predovšetkým Ministerstvu práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Ústrediu práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky. Dôležitým poskytovateľom finančnej pomoci pre našu prácu je aj Úrad Košického samosprávneho kraja a samosprávy obcí. Bez tejto pomoci, by sme, pravdepodobne, nemohli pomáhať ľuďom odkázaným na našu pomoc.
Touto cestou vyjadrujeme, za všetkých ľudí, ktorým bolo v roku 2020 možné poskytovať sociálne služby a sociálnu pomoc pri zvládaní závislostí, aj priaznivcom, ktorí osobne poskytli finančné prostriedky zo svojich daní.
Čl. I.
Identifikácia organizácie
Kontaktná adresa ReSocia, n.o: Petrovce 2, 072 62 Petrovce
Tel. kontakt: 056/6593 100, 105
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
http//www.resocia.sk
IČO: 35581727
DIČ: 2022082018
Kontakty ZSS a RS CDR
Resocializačné stredisko Petrovce č. 2, 072 62 Petrovce
telefón 056 / 6593 100
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Resocializačné stredisko Košice - Ťahanovce, Na Sihoti 20
telefón 0911 480 892
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Resocializačné stredisko 044 42 Rozhanovce, ulica SNP č. 2
telefón: 055 / 728 7994
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Resocializačné stredisko Repejov 19, 067 04 Repejov
telefón: 0911 384 745
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Resocializačné stredisko Rožňava, Námestie 1. mája č. 1, 048 01 Rožňava
telefón: 0904 298 763 / pevná linka: 058 / 443 1910
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Zariadenie podporovaného bývania Petrovce č. 1, 072 62 Petrovce
telefón: 056 / 65 93 505
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Zariadenie podporovaného bývania 040 02 Košice, Svätoplukova č. 28
telefón: 055 / 728 7110
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Zariadenie opatrovateľskej služby Remetské Hámre 27, 072 41 Remetské Hámre
telefón: 052 / 789 5351
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Domov na pol ceste, Tyršova ulica 286/41, 072 01 Sobrance
telefón: 056 / 65 93 505
e-pošta: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Čl. II.
Poslanie a strednodobý výhľad organizácie
ReSocia, n.o. so sídlom Petrovce, okr. Sobrance zabezpečuje realizáciu opatrení podľa Zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane a sociálnej kuratele a poskytovanie vybraných druhov sociálnych služieb podľa Zákona č. 448/2008 Z.z. v oblasti sociálnej starostlivosti pre dospelých mužov a ženy počas celého roka. Uvedené všeobecno-prospešné služby ReSocia, n.o. poskytuje za vopred určených a pre všetkých záujemcov rovnakých podmienok, v súlade so základnými ľudskými právami a slobodami, prirodzenou ľudskou dôstojnosťou, s princípmi nediskriminácie z dôvodu pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, či iného zmýšľania národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo etnickej skupine, majetku, rodu alebo iného postavenia prijímateľa služby a sú poskytované v prostredí, ktoré si potenciálny klient sám vybral.
Víziou neziskovej organizácie je zabezpečovanie efektívneho poskytovanie verejných služieb v súlade s európskymi štandardami (bývanie, vzdelávanie, odborné služby, zamestnanie) pre osoby, ktoré sa dostali do sociálnej siete z dôvodu nepriaznivého zdravotného stavu resp. osobného zlyhania predovšetkým z regiónov východného Slovenska.
Misiou je vytvárať nemateriálne aj materiálne podmienky, využívať moderné metódy a postupy podpory, pomoci príp. asistencie pre začlenenie osôb, odkázaných na pomoc inej osoby alebo po absolvovaní liečby závislosti od psychoaktívnych látok (ďalej len závislé osoby „ZO“), do aktívneho občianstva.
Pre napĺňanie vízie má nezisková organizácia stanovené do r. 2024 nasledovné ciele:
- Uplatňovať etické dimenzie štandardizácie opatrení a sociálnych služieb v zariadeniach.
- Štandardy kvality sociálnych služieb a realizáciu opatrení zahrnutých v Resocializačnom programe zosúlaďovať s potrebami klientov RS, prijímateľov sociálnych služieb a interných podmienok poskytovateľa pre zabezpečenie kvality života klientov.
- Poskytovať výhradne individuálnu starostlivosť vychádzajúcu z potrieb a preferencií klientov.
- Systém manažérstva kvality uplatňovať ako nástroj trvalého zlepšovania činností v strediskách a v zariadeniach SS.
- Priebežne monitorovať, vyhodnocovať a manažovať požiadavky, očakávania a spokojnosť klientova prijímateľov sociálnych služieb k účinnejšiemu dosahovaniu európskych štandardov poskytovania služieb a opatrení.
- Realizovať programy zamerané na prevenciu, podporu a upevňovanie zdravia klientov.
- Vytvárať bezpečné a ergonomické pracovné prostredie vylučujúce vznik možných chýb a podporujúce vzájomnú dôveru, zodpovednosť, motiváciu a kooperáciu.
- Vytyčovať, pravidelne vyhodnocovať, aktualizovať strategické a ostatné ciele organizácie.
- Uplatňovať princíp prevencie nad princípom odhaľovania nezhôd. Minimalizovať riziko úrazov a mimoriadnych udalostí.
Čl. III.
Krátkodobé ciele stanovené na daný rok a ich zhodnotenie
A. V oblasti poskytovania sociálnych služieb, ktoré sú zaregistrované na Odbore sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu KSK (ďalej OSVaZ Ú KSK) nasledovné SS:
- od roku 2011 sociálna služba zariadenie podporovaného bývania s kapacitou 13 lôžok (prevádzka začala dňa 10. februára 2012) v obci Petrovce,
- od 19.09.2011 domov na pol ceste s celkovou kapacitou 4 osoby. Do používania bola služba uvedená dňom 24. september 2012,
- dňom 09.02.2015 podľa § 12 Zákona č. 448/2008 Z.z. bolo po registrácii uvedené do prevádzky zariadenie podporovaného bývania v Rozhanovciach s kapacitou 6 osôb. Dňom 01.02.2019 bol výkon tejto sociálnej služby premiestnený do dvojpodlažného objektu na Svätoplukovej 28 v Košiciach. Celková ubytovacia kapacita zariadenia ostala 6 lôžok,
- dňa 02.09.2015 bola vykonaná registrácia zariadenia opatrovateľskej služby v Tatranskej Kotline pre kapacitu 32 osôb, s dňom začatia poskytovania služby od 01.01.2016. K 31.12.2017 bola zaregistrovaná zmena miesta výkonu opatrovateľskej služby z Tatranskej Kotliny do budovy bývalej základnej školy v obci Remetské Hámre, okres Sobrance. Prevádzku sme spustili dňom 01.01.2018.
Registrovaním sociálnych služieb ReSocia, n.o. prispieva najmä k tomu, aby klienti CDR, ktorí počas realizácie resocializačného programu boli posúdení ako odkázaní na sociálnu službu, mali možnosť tieto služby využívať k zlepšeniu svojho telesného aj duševného zdravia a skrátila sa tak doba, kedy sa osamostatnia a opätovne začlenia do spoločenského života ako plnohodnotní občania. Sociálne služby sú však poskytované aj ostatným žiadateľom, ktorí boli posúdení ako odkázaní na pomoc inej osoby podľa prílohy k zákonu 448/2008 o sociálnych službách.
Krátkodobé úlohy stanovené na rok 2020
1. V prípade, ak je klient CDR posúdený ako odkázaný na poskytovanie sociálnych služieb, pomôcť mu, v spolupráci s OSVaZ Ú KSK resp. obcou, pri umiestnení do zariadenia SS ReSocia, n.o.
V priebehu roka 2020 boli zo 7 klientov, posúdených počas realizácie resocializačného programu, ako občania odkázaní na sociálne služby, pretože vyžadujú pomoc inej osoby, 4 umiestnení v ZOS Remetské Hámre, 2 v ZpB v Petrovciach a dvaja klienti CDR v zariadení SS mimo zariadení ReSocia, n.o.
2. Prerokovať s regionálnym úradom zdravotníctva a následne v Ú KSK možnosť preklasifikovania časti kapacít ZOS na špecializované zariadenie podľa § 39 zákona o sociálnych službách, keďže je v ZOS veľký počet prijímateľov SS, ktorí potrebujú špeciálnu dlhodobú zdravotnú a sociálnu starostlivosť z dôvodu zdravotných postihnutí uvedených zákonom.
Úloha ostáva v platnosti, keďže bolo potrebné momentálne vyčleniť samostatné priestory pre prípad ochorenia COVID 19.
3. Ukončiť realizáciu priestorov kuchyne v ZOS, zakúpiť, namontovať zariadenie a pripraviť priestory na uvedenie do prevádzky.
Dňa 28.02.2020 boli ukončené a odovzdané stavebné a rekonštrukčné práce kuchynského a jedálenského bloku v ZOS Resocia n.o., Remetské Hámre. Dňa 01.10.2020 Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Michalovciach pod číslom Č. k. 2020/04469 vydal rozhodnutie, že súhlasí s uvedením priestorov stravovacieho zariadenia v Zariadení opatrovateľskej služby v obci Remetské Hámre č.27 do prevádzky. Úloha bola splnená.
4. Vybrať a poveriť zamestnanca štvrťročným realizovaním vnútornej kontroly kvality poskytovania sociálnych služieb v súlade so štandardami kvality. Informáciu o výsledku prerokovať s riaditeľom ReSocia. n.o. za prítomnosti vedúcich zariadení
V priebehu roka bola realizovaná vnútorná kontrola dva krát v každom zariadení. Zistené rezervy boli prerokované na spoločných poradách vedenia a vedúcich zariadení s určením termínu zabezpečenia zlepšenia situácie. V 3. a 4 štvrťroku sa kontroly za týmto účelom nekonali. Pozornosť bola zameraná na realizáciu prevenčných opatrení voči pandémii. Úloha ostáva v platnosti.
5. V zariadeniach sociálnych služieb dôsledne dodržiavať opatrenia zamerané proti šíreniu pandémie COVID19, vybaviť ich dezinfekčnými prostriedkami.
V ZSS ReSocia, n.o. vypracovala protipandemický plán pre všetky ZSS v jej pôsobnosti, zabezpečovala pravidelné testovanie zamestnancov aj poberateľov SS, zamestnanci dôsledne dbali na dodržiavanie bezinfekčnosti prostredia, bol dodržiavaný zákaz návštev, karanténne opatrenia atď. podľa uvedeného plánu. Výsledkom je, že nedošlo k hromadného nakazeniu pandemickým ochorením a nebolo zaznamenané úmrtie z dôvodu tohto ochorenia.
B. V oblasti realizácie resocializačného programu
V Centre pre deti a rodiny ReSocia, n.o (ďalej len „CDR“ alebo „centrum“ ) sú resocializačné opatrenia podľa Zákona č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon SPOSK“) nepretržite realizované od prvej akreditácie v r. 2007. Od tejto doby ReSocia, n.o. svojou činnosťou prispieva k riešeniu dlhotrvajúceho problému látkovej a nelátkovej závislosti najmä v Košickom a Prešovskom regióne. Pomáha ľuďom, ktorí sa ocitli na okraji spoločnosti v dôsledku svojej závislosti, po preliečení, plnohodnotne sa vrátiť späť do spoločenského života. Veľké percento pozitívnych príkladov sú motiváciou pre túto prácu. Činnosti na výkon opatrení podľa zákona SPOSK v rámci CDR smerujú k úplnej samostatnosti, svojpomoci a predovšetkým opätovnému získavaniu pracovných návykov a zručností. V súlade s § 57 novely zákona SPOSK platnou od r. 2018 centrum vykonáva opatrenia podľa Resocializačného programu (ďalej len „RP“) vypracovaného podľa § 2 Vyhlášky č. 103/2018 Z.z. MPSVR SR, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona SPOSK.
Krátkodobé úlohy stanovené na rok 2020
- Personálne a materiálne dobudovať RS v Rožňave
Resocializačné stredisko v Rožňave celé sledované obdobie plnilo svoju funkciu v súlade s resocializačným programom, na základe odporúčaní ÚP, pre 10 osôb. Ostáva úloha personálne RS dobudovať, keďže zamestnankyňa zaradená na pozícii asistent sociálnej práce, skončila pracovný pomer.
- V resocializačných strediskách centra dôsledne dodržiavať opatrenia zamerané proti šíreniu pandémie COVID19, vybaviť ich dezinfekčnými prostriedkami.
ReSocia, n.o. vypracovala protipandemický plán CDR, zabezpečovala pravidelné testovanie klientov aj zamestnancov, zamestnanci dôsledne dbali na dodržiavanie karanténnych opatrení, dezinfekčnosť prostredia, bol dodržiavaný zákaz návštev, podľa uvedeného plánu. Výsledkom je, že nedošlo k hromadného nakazeniu pandemickým ochorením a nebolo zaznamenané úmrtie z dôvodu tohto ochorenia.
- Zabezpečiť finančné prostriedky na rekonštrukciu prenajatých priestorov bývalej obchodnej prevádzky v Petrovciach za účelom riešenia problému priestorového a materiálneho oddelenia skupín v RS
Úloha ostáva v platnosti, keďže o žiadosti na nenávratný finančný príspevok v rámci IROP zatiaľ nebolo rozhodnuté. Prenajaté priestory sú dočasne využívané ako skladové priestory a časť budovy aj ako stolárska dielňa.
- V rámci prebiehajúceho projektu využívať inovatívne prístupy v realizácii resocializačného programu
V záujme efektívnych prístupov plnenia individuálnych resocializačných plánov klientov, boli realizované také aktivity, ako trojdňový relaxačno – vzdelávací program na chate v Slovenskom Raji pre 6 skupín po 5 – 6 klientov a sociálnych pracovníkov, vzdelávanie zamerané na chov hospodárskych zvierat, realizácia dňa otvorených dverí, branno - športový deň ako stretnutie klientov všetkých resocializačných stredísk CDR, súťažné hry, stretnutie rodinných príslušníkov klientov.
- Do supervízie zaradiť všetkých zamestnancov CDR
Úloha bola splnená. Zamestnanci hodnotili túto skutočnosť vysoko pozitívne, lebo to prispelo nielen k vzájomnej výmene skúsenosti ale aj skvalitneniu vzťahov a tým aj zlepšeniu spolupráce medzi odborným tímom a ostatnými zamestnancami.
Čl. IV.
Koncepčná činnosť
A. Zariadenie podporovaného bývania
V zariadení podporovaného bývania (ďalej iba „ZpB“) sú sociálne služby poskytované na základe § 34 Zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov (ďalej iba „zákon“) fyzickej osobe (ďalej iba „FO“) od 16. roku veku do dovŕšenia dôchodkového veku, ktorá je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 3 zákona a na dohľad, pod ktorým je schopná viesť samostatný život. Dohľad, na účely poskytovania sociálnej služby v ZpB, je usmerňovanie a monitorovanie FO uvedenej v odseku 1 pri zabezpečovaní seba obslužných úkonov, úkonov starostlivosti o svoju domácnosť v rámci zariadenia a základných sociálnych aktivít podľa prílohy č. 4 zákona. Okrem dohľadu sa v ZpB
a) poskytuje
1. ubytovanie,
2. sociálne poradenstvo
3. pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov,
b) utvárajú podmienky na
1. prípravu stravy,
2. upratovanie,
3. pranie, žehlenie a údržbu bielizne a šatstva,
c) vykonáva sociálna rehabilitácia.
Miesto poskytovania sociálnej služby (ďalej iba „SS“)
ZpB Petrovce 1, 072 62 Petrovce – jednopodlažný rodinný dom s bezbariérovým prístupom, oddelené bývanie pre mužov a ženy. Izby sú 2oj až 4 posteľové. V zariadení je kompletne vybavená kuchyňa na prípravu stravy, kancelária, hygienické zariadenia a práčovňa.
ZpB Svätoplukova 28, 040 01 Košice – v prenájme sú priestory jednopodlažného rodinného domu, s 2 - ojposteľovými izbami, hygienickými zariadeniami, spoločenská miestnosť, dve kompletne vybavené kuchyne a práčovňa.
Počet zamestnancov v štruktúre a profesijnej skladbe
ZpB sídlo |
Počet PSS |
Zamestnanci |
||
profesia |
vzdelanie |
počet |
||
Petrovce 1 |
13 |
Sociálny pracovník + vedúci ZpB |
VŠ II. st. |
2 |
Zamestnanec pre dohľad - opatrovateľka |
ÚSO + 220 hod akredit. kurz |
1 |
||
Zamestnanec pre rozvoj pracovných zručností |
USO + 150 hod akredit. kurz |
1 |
||
|
Celkom zamestnancov: 4 Z toho odborní zamestnanci: 2 |
|||
Košice |
6 |
Sociálny pracovník + vedúci ZpB |
VŠ II. st. |
1 |
Zamestnanec pre dohľad - opatrovateľka |
ÚSO + 220 hod akredit. kurz |
1 |
||
|
Celkom zamestnancov: 2 Z toho odborní zamestnanci: 1 |
Náplň práce zamestnancov podľa profesijnej skladby
1. Sociálny pracovník – poskytuje základné a špecializované sociálne poradenstvo, aktivizácia a pozitívna motivácia k riešeniu životného problému PSS, pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov, práca s rodinou a príbuznými, príprava podkladov do štatistík, vedenie spisovej dokumentácie PSS, dodržiavanie postupu pri prijímaní a adaptácii PSS, dodržiavanie smerníc na uzatvorenie zmlúv a výpočet úhrad, zodpovednosť za tvorbu a hodnotenie individuálnych plánov, dodržiavanie domáceho a prevádzkového poriadku. Vo funkcii vedúceho zodpovedá za prevádzku ZpB, kvalitné plnenie úloh zamestnancami, za spokojnosť PSS so sociálnymi službami.
2. Zamestnanec pre dohľad – evidencia výberu úhrad, dohľad a pomoc klientom pri udržiavaní osobnej hygieny, poriadku, dohľad nad dodržiavaním liečebného režimu: dávkovanie a podávanie liekov, objednávanie liekov pre prijímateľov na základe predpisov, sprevádzanie prijímateľov SS k ošetrujúcim lekárom, pomoc pri nácviku pracovných zručností pre samostatný život: dopestovanie vlastných plodín na záhrade, ich spracovanie a pod., odkladanie finančných úspor, pomoc pri nákupoch a pod. Spolupráca pri tvorbe, realizácii úloh a vyhodnocovaní IP. Plnenie ďalších úloh a administratívnych činností podľa pokynov nadriadeného.
3. Zamestnanec pre rozvoj pracovných zručností - dohľad pri príprave stravy, tvorbe jedálneho lístka, objednávanie surovín pre varenie, hospodárne a ekonomicky výhodné nákupy, nácvik pracovných zručností pre samostatný život (záhrada – dopestovanie plodín, príprava stravy, dodržiavanie hygieny a poriadku, výroba drobných predmetov dennej potreby a pod.), sprevádzanie prijímateľov SS k ošetrujúcim lekárom, a pod. Spolupráca pri tvorbe, realizácii úloh a vyhodnocovaní IP. Plnenie ďalších úloh a administratívnych činností podľa pokynov nadriadeného.
B. Zariadenie opatrovateľskej služby
V zariadení opatrovateľskej služby (ďalej iba „ZOS“) sa poskytuje sociálna služba na určitý čas plnoletej fyzickej osobe, ktorá je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 3, ak jej nemožno poskytnúť opatrovateľskú službu. V zariadení opatrovateľskej služby sa
a) poskytuje
1. pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby,
2. sociálne poradenstvo,
3. sociálna rehabilitácia,
4. ubytovanie,
5. stravovanie,
6. upratovanie, pranie, žehlenie a údržba bielizne a šatstva,
b) utvárajú podmienky na úschovu cenných vecí,
c) zabezpečuje sa ošetrovateľská starostlivosť
Miesto poskytovania
Zariadenie opatrovateľskej služby, Remetské Hámre 27, 072 41 Remetské Hámre, je prevádzkované v prenajatých priestoroch 2ojpodlažnej budovy bývalej základnej školy, ktoré boli rekonštruované tak, aby vyhovovali hygienickým a prevádzkovým podmienkam. V zariadení sú 2 – 4 posteľové izby, hygienické zariadenia, spoločenské priestory, kancelárie, práčovňa, izolačná izba, izba pre opatrovateľky a zdravotnú sestru. V exteriéry zariadenia je veľká záhrada a kuchyňa s jedálňou. Obedy boli, na základe zmluvy, dovážané z reštaurácie, raňajky a večere boli pripravované v priestoroch dočasnej kuchyne. Ošetrovateľské úkony boli realizované zazmluvnenou službou ADOS, na základe odporúčania obvodnej lekárky.
Počet zamestnancov v štruktúre a profesijnej skladbe
Miesto poskytovania SS |
Počet PSS |
Zamestnanci
|
||
Profesia/funkcia |
vzdelanie |
počet |
||
Zariadenie opatrovateľskej služby |
40 |
Vedúci ZOS |
VŠ II. st. humanitný smer |
1 |
Sociálny pracovník – zástupca vedúceho |
VŠ II. st. odbor sociálna práca |
1 |
||
Asistent sociálnej práce |
VŠ I. st. odbor sociálna práca |
2
|
||
Zdravotná asistentka |
USO (SZŠ) |
1
|
||
Opatrovateľ/ka |
SŚ+ akreditovaný 220 hod. kurz |
12
|
||
Administratívna pracovníčka/ekonómka |
ÚSO |
1 |
||
Vedúca kuchyne / referent pre stravovaciu prevádzku |
ÚSO |
1
|
||
Pomocný pracovný personál *) |
SŠ/ZŠ, v príp. potreby certifikát |
7 |
||
Lekár |
VŠ II. st. + atestácia |
dohoda/zmluva |
||
|
|
|
||
|
Celkom zamestnancov: 26 Z toho odborní zamestnanci: 17 |
*) pomocný personál zabezpečuje: upratovanie, pranie, žehlenie, šitie, kúrenie, údržbu budovy a záhrady, prevoz PSS a materiálu.
Náplň práce zamestnancov podľa profesijnej skladby
Odborní zamestnanci
Vedúca/i ZOS - riadi, kontroluje a koordinuje činnosť zamestnancov v mieste výkonu práce, zodpovedá za realizáciu štandardov kvality pri výkone sociálnych služieb v ZOS, zodpovedá za prevádzku, zverený majetok, inventár a materiálne vybavenie ZOS, zodpovedá za správne vedenie spisovej agendy prijímateľov sociálnej služby, vyhotovuje zmluvy s PSS a výpočtové listy úhrad PSS, sleduje výber úhrad, zodpovedá za kvartálne a celoročné vyúčtovanie poskytnutého finančného príspevku na základe zmluvy s MPSVaR SR a pod., zodpovedá za spracovanie štatistických prehľadov vyžadovaných štátnymi inštitúciami a komunikuje s týmito subjektami vo veci evidencií a štatistík. Pri výkone práce sa riadi pokynmi riaditeľa neziskovej organizácie ReSocia, n. o.
Sociálny pracovník/zástupca vedúceho ZOS - poskytuje základné sociálne poradenstvo prijímateľom sociálnych služieb, vykonáva odborný dohľad a koordinuje aktivity sociálnych pracovníkov/asistentov sociálnej práce, zamerané na udržiavanie a rozvoj fyzických a psychických schopností PSS, spolupracuje s obecnými a MsÚ pri umiestňovaní PSS do ZOS Remetské Hámre, vedie register žiadateľov o uzatvorenie zmluvy na poskytovanie sociálnych služieb v ZOS, zakladá a zodpovedá za doplňovanie osobných spisov PSS. Kontroluje a koordinuje pracovnú činnosť opatrovateliek, zodpovedá za uplatňovanie štandardov kvality poskytovaných sociálnych služieb v praxi. V dobe neprítomnosti vedúceho/cej ZOS ho/ju plne zastupuje. Riadi sa pokynmi vedúceho/cej ZOS Remetské Hámre.
Asistent sociálnej práce – poskytuje základné sociálne poradenstvo, pracuje spolu s PSS na aktivizácii telesných a psychických síl a na pozitívnej motivácii k riešeniu jeho/jej životného problému, podpora samostatnosti, nezávislosti, sebestačnosti, na aktivizovanie schopností a posilňovanie návykov pri sebaobsluhe poberateľov sociálnej služby nácvik potrebných zručností, ktoré smerujú k dosiahnutiu čo najväčšej sebestačnosti, s ohľadom na jeho zdravotné postihnutie (sebaobsluha, motorika jemná a hrubá, nacvičovanie techník na pamäť, pracovná terapia, zmyslová terapia, estetická terapia, reč a komunikácia). Pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov, práca s rodinou a príbuznými. Pripravuje podklady do štatistík, vedie spisovú dokumentáciu PSS, je zodpovedný za dodržiavanie postupu pri prijímaní a adaptácii PSS, zodpovedá za tvorbu a hodnotenie individuálnych plánov v súlade so Smernicou.
Zdravotná asistentka – zodpovedá za dodržiavanie liečebného režimu: dávkovanie a podávanie liekov, objednávanie liekov pre prijímateľov na základe predpisov, sprevádzanie prijímateľov SS k ošetrujúcim lekárom, poskytuje základné zdravotné a ošetrovateľské úkony. Denne informuje o zdravotnom stave PSS vedúceho ZOS, spolupracuje s opatrovateľkami aj ostatnými odbornými zamestnancami pri tvorbe a realizácii IP.
Opatrovateľ/ka - komplexné opatrovateľské služby pre klientov zariadenia v zmysle Zákona 448/2008 Z.z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov, príloha č. 4, časť I., III., pomoc pri sebaobslužnej činnosti, pri udržiavaní hygienických návykov, pri kúpeli, obliekaní, pri sprevádzaní do zdravotníckych zariadení (pri pravidelných kontrolách, pri akútnych stavoch, prehliadkach a pod.), pri udržaní mobility a motoriky prijímateľov, podávanie stravy, tekutín, kŕmenie. Udržiavať a podporovať telesné, duševné a sociálne zdravie prijímateľov sociálnych služieb, zmierňovať utrpenie a zabezpečiť dôstojný život. Uplatňovať v starostlivosti o prijímateľov získané vedomosti a poznatky v zhode s etickými princípmi a právami. Plnenie ostatných úloh podľa pokynov vedúceho/zástupcu vedúceho ZOS.
Ďalší zamestnanci
Administratívny pracovník/ekonóm - vydáva doklady a vedie pokladničnú knihu o výdajoch a prijatých úhradách od PSS za poskytované sociálne služby v ZOS, pripravuje podklady pre rozbor hospodárenia a činnosti - vedie výkazníctvo, robí štatistiky, pripravuje podklady pre štvrťročné a koncoročné vyúčtovanie poskytnutého finančného príspevku z MPSVaR SR, eviduje došlú a odoslanú korešpondenciu ZOS, eviduje termínované úlohy a sleduje ich plnenie.
Vedúca kuchyne/referent pre stravovaciu prevádzku, kuchár/pomocná kuchárka, pomocný pracovný personál (príprava jedálneho lístka, nákup potravín, dodržiavanie zásad racionálnej výživy, diétneho stravovania, príprava stravy, hospodárne nakladanie s potravinami, upratovanie, pranie, žehlenie, šitie, kúrenie, údržba budovy a záhrady, prevoz PSS a materiálu) - budú prijímaní postupne, podľa potrieb prevádzky ZOS. Náplň práce určí vedúci ZOS v spolupráci s riaditeľom n.o. v pracovnej zmluve. Pri výbere zamestnancov na uvedené pracovné pozície je základným kritériom záruka kvality nimi poskytovaných služieb a prác (zohľadňuje sa prax v práci s FO odkázanými na pomoc inej osoby, referencie predchádzajúcich zamestnávateľov, motivácia pracovať, zodpovednosť a emocionálna inteligencia).
C. Domov na polceste
V domove na polceste (ďalej iba „DpC“) sa poskytuje sociálna služba na určitý čas fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii podľa § 2 ods. 2 písm. a) a i) zákona, ktorá nemá zabezpečené ubytovanie po skončení poskytovania sociálnej služby v inom zariadení. Ide o zabezpečenie nevyhnutných podmienok na uspokojovanie základných životných potrieb podľa § 27 Zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách s cieľom naplnenia štandardov kvality poskytovaných služieb.
Cieľom je vytvoriť prostredie simulujúce domov, zachovať v maximálnej miere súkromie prijímateľov sociálnej služby, podnecovať ich k zachovaniu psychického a fyzického zdravia, pomôcť pri realizácii samostatného života.
Prevádzka DpC je celoročná. V zariadení sa
a) poskytuje
1. ubytovanie na určitý čas,
2. sociálne poradenstvo,
3. pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov,
b) zabezpečuje
1. rozvoj pracovných zručností
2. pomoc pri pracovnom uplatnení,
c) utvárajú podmienky na
1. prípravu stravy, výdaj stravy alebo výdaj potravín,
2. vykonávanie základnej osobnej hygieny,
3. upratovanie, pranie, žehlenie a údržbu bielizne a šatstva,
4. záujmovú činnosť.
Miesto poskytovania SS a kapacita DpC.
Adresa zariadenia, kde sa poskytuje SS v DpC je Sobrance, ul. Tyršova 286/41, dvojizbový byt č. 31/I.posch., hygienické zariadenie a vybavená kuchyňa. Kapacita zariadenia sú 4 miesta.
Zamestnanci v profesijnej skladbe
ZSS |
Počet PSS |
Profesia |
Vzdelanie |
Počet zam. |
DpC Sobrance |
4 |
Sociálny prac. |
VŠ II. st. v štud. odbore soc. práca |
1 |
Náplň práce zamestnancov
Organizačne DpC je riadené vedúcim ZpB Petrovce, ktorý zodpovedá za prevádzku DpC, podáva žiadosti na získanie finančných prostriedkov na prevádzku DpC a zodpovedá za ich správne vyúčtovanie.
Sociálny pracovník – je nápomocný PSS pri vytvorení prostredia simulujúceho domov, zohľadňuje v maximálnej miere súkromie prijímateľov sociálnej služby, podnecuje ich k zachovaniu psychického a fyzického zdravia, pomáha pri realizácii samostatného života, poskytuje sociálne poradenstvo, je nápomocný pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov, usmerňuje pri hľadaní a získavaní práce, pri pracovnom uplatnení, dohliada na správnu výživu, dodržiavanie hygieny a čistoty, podporuje záujmovú činnosť, v prípade záujmu PSS zapája do aktivít iných zariadení ReSocia, n.o. Vedie evidenciu a dokumentáciu PSS v DpC.
organizačné štruktúry, či boli zmeny, PNR , skupiny /stručný popis/, počet zamestnancov
D. Centrum pre deti a rodiny
Miestom vykonávania resocializačného programu Centra pre deti a rodiny ReSocia, n.o. sú:
1. Resocializačné stredisko (ďalej iba „RS“) Petrovce 2, 072 62 pošta Koromľa, okr. Sobrance, Košický kraj. Počet miest pre vykonávanie RP: dve skupiny po 15 t.j. spolu 30
2. RS Repejov 19, 067 04 Repejov, pošta Oľka, Prešovský kraj
Počet miest na vykonávanie RP: 15
3. RS Rozhanovce, SNP 2, 044 42 Rozhanovce, Košický kraj
Počet miest pre vykonávanie RP: 15
4. RS Ťahanovce, Na Sihoti 20, 040 13 Ťahanovce, Košický kraj
Počet miest na vykonávanie RP: 10
5. RS Rožňava, Námestie l. mája 1, 048 01 Rožňava, Košický kraj
Počet miest na vykonávanie RP: 10
Počet zamestnancov v štruktúre a profesijnej skladbe
Centrum má vytvorených celkom 80 miest pre FO, pre ktoré sa vykonáva RP. Ústredie práce pre rok 2020 uzavrelo s ReSociou, n.o. zmluvu o poskytovaní finančných prostriedkov na 75 miest. Vzhľadom k tomu, že v Petrovciach sú t.č. 2 skupiny v jednej budove a ďalšie 2 skupiny sú v blízkych obciach, sú niektoré profesie kumulované (napr. vedúci RS v Petrovciach je zodpovedný za prevádzku RS, kde sa vykonáva RP pre dve skupiny, podobne vedúci RS, ktorý je zodpovedný za prevádzku v Rozhanovciach a Ťahanovciach. Takto to bolo aj so zabezpečovaním zmennosti v niektorých RS, kde sa budú striedať pre 2 skupiny 4 zamestnanci).
Zamestnanci CDR podľa akreditácie: 40 z toho 10 odborný tím a 30 ostatní zamestnanci
Reálne 39 10,5 28,5
Iní zamestnanci n.o. 5 (1 riaditeľ, 3 ekonóm. 1 asistent riaditeľa - IT)
Celkom zamestnanci k 31.12.2020 44
V priebehu roka došlo k zmene na 3 pracovných pozíciách (zamestnanci ukončili PP) a 2 sú na dlhodobej MD.
Odborní zamestnanci pracujúci v skupinách sú zaradení do odborného tímu CDR. Ide o pracovné pozície psychológ, sociálny pracovník a zamestnanec zodpovedný za odbornú činnosť. Ostatní zamestnanci v skupinách sú zaradení na pracovné pozície: vedúci RS, zamestnanec pre nácvik pracovných zručností, asistent sociálnej práce, sociálny pedagóg, zamestnanci pracujúci v smenách ako dohľad.
Časť odborných zamestnancov bola zaradená v dopytovo - orientovanom projekte „Podpora výkonu opatrení SPODaSK v otvorenom prostredí a zefektívnenie resocializácie drogových a iných závislostí“ realizovaný v spolupráci s IA MPSVR SR. Vzhľadom k tomu, že bolo potrebné zosúladiť projekt, ktorého úplné znenie je „Rozvoj resocializačných programov v resocializačných strediskách pre drogovo a inak závislých, podpora opatrení vykonávaných pre klientov na komunitnej úrovni so zameraním na zapojenie sa do života v prirodzenom prostredí“ podľa § 63 zákona č. 305/2005 Z. z. o SPODaSK (ďalej iba Projekt), z ktorého ReSocia, n.o. získala finančný príspevok na skvalitnenie činnosti (a z ktorého sú použité finančné prostriedky aj na mzdy odborných zamestnancov) a personálnu maticu Resocializačného programu (ďalej RP), boli pracovné zmluvy upravené v súlade s týmto zámerom. Mzda zamestnancov pracujúcich v Projekte je, na základe pracovnej zmluvy, hradená z Projektu, na z ktorého je hradená aj mzda odborníčky pre supervíziu, vyplácaná na základe dohody. Prínosom projektu sú inovatívne prístupy v realizácii resocializačných opatrení resocializačného programu.
Vzdelanostná štruktúra:
vedúci skupín: vysokoškolské vzdelanie II. stupňa a najmenej 3 roky praxe s cieľovou skupinou.
odborný tím:
- psychológ/gička – VŠ II. stupňa v odbore
- sociálna/y pracovník/čka - VŠ II. stupňa v odbore
- asistent/ka sociálnej práce – VŠ I. stupňa v odbore sociálna práca
- supervízor/ka – akreditované vzdelanie a zápis v zozname supervízorov
- odborná zástupkyňa – II. stupeň VŠ humanitného zamerania, viac ako 5 rokov praxe v sociálnej oblasti, zapísaná v rozhodnutí akreditačnej komisie MPSVaR o akreditácii.
ostatní zamestnanci:
- nácvik pracovných zručností klientov: vzdelanie VŠ I. alebo II. stupňa v príslušnom odbore, alebo ÚSO a najmenej 3 roky praxe v príslušnom odbore, alebo SOŠ, najmenej 3 roky praxe v príslušnom odbore a najmenej 2 roky skúseností z práce s cieľovou skupinou.
- zamestnanci do zmien: úplné VŠ vzdelanie II. stupňa (aj iné ako humanitné zameranie) alebo I. stupeň (v odbore sociálna práca), alebo stredoškolské vzdelanie a skúsenosti v práci s cieľovou skupinou.
Organizačná štruktúra ReSocia, n.o - tabuľka vzťahov riadenia
Vzdelávanie personálu, supervízia
V roku 2020 bolo realizovaných 33 hodín skupinovej, tímovej a 36 hodín individuálnej supervízie v rámci projektu Zefektívnenie resocializácie drogových a iných závislostí v podmienkach ReSocie, n.o. pre zamestnancov Centra pre deti a rodiny.
V každom z resocializačných stredísk sa realizovali dve stretnutia skupinovej supervízie v roku a v každom šesť individuálnych supervízii pre všetkých zamestnancov bez ohľadu na to, či boli zaradení do Projektu, ďalšie stretnutia sa realizovali podľa plánu supervízie a dohody s vedením organizácie. V dopoludňajších hodinách od 9.00 hod do 12.00 hod bola skupinová supervízia pre zamestnancov Centier pre deti a rodiny, v popoludňajších hodinách boli vždy tri individuálne supervízie.
Počas celého roka bola zabezpečená podpora a starostlivosť o organizáciu na základe jej potrieb, ktoré voči supervízii boli zadefinované a v procesoch pandemických opatrení pozmeňované vzhľadom k možnostiam organizácie a podmienkam núdzového stavu, prezenčnou formou, a/alebo dištančnou, telefonickou podporou.
V sledovanom období jedna zamestnankyňa - psychologička pokračovala v dlhodobom psychoterapeutickom výcviku existenciálnej analýzy v SLEA Slovensko. Získané vedomosti a zručnosti využíva priebežne pri individuálnych aj skupinových stretnitiach klientov v rámci realizácie individuálneho resocializačného plánu. Dvaja zamestnanci pokračovali v štúdiu na VŠZ a SP sv. Alžbety, v odbore sociálna práca
V. Kontrolná činnosť
V roku 2020 bolo niekoľko kontrol rôznych kontrolných orgánov ako v zariadeniach sociálnych služieb, tak v CDR, zameraných na kvalitu poskytovaných sociálnych služieb, využívanie poskytnutého finančného príspevku, prístup vedenia zariadení k zamestnancom. Dôvodom kontrol boli anonymné sťažnosti. ReSocia, n.o. prijala opatrenia na odstránenie nedostatkov zistených kontrolou v ZOS (šlo o nesprávny výpočet odpracovaných hodín u zamestnancov pracujúcich v smenách). Zistenia kontroly Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny sú v štádiu rokovaní..
VI. Štatistické údaje
Resocializačný program v CDR
V roku 2020 boli realizované, na základe odporúčania príslušného ÚPSVaR, opatrenia na plnenie resocializačného programu pre dospelé FO zo strany ReSocia, n.o. podľa § 57 zákona č. 305/2005 Z.z. o SPOaSK a o doplnení niektorých zákonov v 5 resocializačných strediskách v CDR nasledovne:
RS Petrovce 2 – v dvoch skupinách celkom 52 dospelých FO, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka 24,92 klienta. K 31.12.2020 bolo v zariadení 28 klientov.
Z celkového počtu 52, v sledovanom období zariadenie CDR Petrovce č. 2 opustilo 25 klientov:
· 9 klienti – hrubé porušenie interných predpisov
· 1 klient premiestnený do zariadení podporovaného bývania
· 13 klientov odišlo na vlastnú žiadosť k rodine/na ubytovňu, našli si zamestnanie
· 1 klient bol premiestnený do resocializačného strediska v Rozhanovciach
· 1 po ukončení doby resocializačného programu
RS Rozhanovce - celkom 28 klientov. Priemerný denný počet klientov počas celého roka 13,48. K 31.12.2020 bolo v zariadení 15 klientov.
Z celkového počtu 28 FO, v sledovanom období opustilo zariadenie Rozhanovce 14 klientov:
· 3 klienti – hrubé porušenie interných predpisov,
· 1 klient premiestnený do CDR Petrovce,
· 1 klient premiestnený do CDR Ťahanovce za účelom realizácie IV. fázy,
· 6 klientov odišlo na vlastnú žiadosť k rodine a našli si prácu,
· 2 klienti rozhodnutím KSK o odkázanosti na sociálnu službu odišli do DSS Domovina,
· 1 klient po ukončení doby resocializačného programu
RS Ťahanovce - celkom 11 klientov. Priemerný denný počet klientov počas celého roka bol 7,11. K 31.12.2020 bolo v zariadení 7 klientov.
Z celkového počtu 11 klientov, v sledovanom období opustili zariadenie Ťahanovce 6 klienti:
· 2 klienti – hrubé porušenie interných predpisov,
· 2 klienti - premiestnení v rámci CDR ReSocia, n.o
· 2 klienti – po ukončení doby resocializačného programu
RS Repejov - celkom 34 klientov, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka 11,48 klienta. K 31.12.2020 bolo v zariadení 12 klientov.
Z celkového počtu 34, v sledovanom období opustilo zariadenie CDR Repejov 22 klientov:
· 2 klienti – hrubé porušenie interných predpisov
· 1 klient premiestnený do zariadenia Slovenského Červeného kríža - Snina
· 9 klientov odišlo na vlastnú žiadosť k rodine/na ubytovňu, našli si zamestnanie
· 2 klienti boli premiestnený do resocializačného strediska v Petrovciach
· 1 klient bol premiestnený do resocializačného strediska v Rožňave
· 1 klient bol premiestnený do resocializačného strediska Domov – nádeje Prešov
· 6 po ukončení doby resocializácie
RS Rožňava - celkom 16 klientov, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka 7,62 klienta. K 31.12.2020 bolo v zariadení 6 klientov
Z celkového počtu 16, v sledovanom období ukončilo resocializačný program v RS Rožňava 6 klientov:
· 1 klient – porušenie interných predpisov,
· 3 klienti odišli na vlastnú žiadosť k rodine/na ubytovňu, našli si zamestnanie,
· 2 klienti odišli zo zdravotných dôvodov na dlhodobú hospitalizáciu
Zmluva o poskytnutí finančného príspevku na Centrum pre deti a rodiny s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny bola podpísaná pre rok 2020 na počet 73 miest.
Sociálne služby
§ 34 - 39 zákona č. 448/2008 Z.z. – sociálna služba: Zariadenie podporovaného bývania
Petrovce 1 - celkom 13 poberateľov sociálnych služieb, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka bola 13 klientov.
Zmluva o poskytnutí finančného príspevku s Úradom KSK (príspevok na prevádzku) a Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny (príspevok na odkázanosť) bola podpísaná pre 13 poberateľov sociálnej služby.
Svätoplukova ul. 28, Košice - celkom 6 poberatelia sociálnych služieb, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka bola 6 poberateľov sociálnych služieb.
Zmluva o poskytnutí finančného príspevku s Úradom KSK (príspevok na prevádzku) a Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny (príspevok na odkázanosť) bola podpísaná pre 6 poberateľov sociálnej služby.
§ 27 zákona č. 448/2008 Z.z. - Domov na polceste Sobrance - celkom 1 klient, priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka 1 klient.
Zariadenie je financované finančným príspevkom Úradu KSK na prevádzku.
§ 36 zákona č. 448/2008 Z.z. - Zariadenie opatrovateľskej služby Remetské Hámre - priemerná denná obsadenosť zariadenia počas celého roka poberateľov sociálnej
služby bola 97,849%, t.j. 39,1396 poberateľov sociálnej služby. Zmluva o poskytnutí finančného príspevku s MPSVaR SR bola podpísaná na celkovú kapacitu 40 poberateľov sociálnej služby.
VII. Rozpočet organizácie
Majetok spoločnosti ReSocia, n.o. je tvorený:
· finančným príspevkom MPSVR SR, Ústredia PSVR SR, Úradom Košického samosprávneho kraja, samospráv miest a obcí,
· úhrady od klientov a prijímateľov SS,
· príjmami z vlastnej činnosti (ide o výrobky a produkty pre vlastnú spotrebu),
· dary od fyzických a právnických osôb.
Poskytovanie sociálnych služieb a prevádzka resocializačného strediska je spolufinancované, Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Úradom Košického samosprávneho kraja, samospráv
Majetok organizácie ReSocia, n.o. sa môže použiť len v súlade s podmienkami určenými v zakladacej listine alebo v štatúte a na úhradu výdavkov (nákladov) organizácie ReSocia, n.o. Výšku výdavkov (nákladov) organizácie ReSocia, n.o. určí správna rada každoročne v rozpočte v miere nevyhnutnej na zabezpečenie činnosti organizácie ReSocia, n.o. Prioritný majetok (§ 31a zák.č.213/1997 Z.z.) nemožno založiť ani ho inak použiť na zabezpečenie záväzkov organizácie ReSocia, n.o. alebo tretej osoby, nemožno ho predať, darovať ani prenechať do nájmu alebo do výpožičky.
ReSocia, n.o. hospodári podľa rozpočtu schváleného správnou radou, ktorý sa zostavuje a schvaľuje na príslušný kalendárny rok. Návrh rozpočtu predkladá na schválenie správnej rade riaditeľ, a to najneskôr jeden mesiac pred začiatkom kalendárneho roka, na ktorý sa rozpočet zostavuje. Správna rada schvaľuje rozpočet organizácie ReSocia, n.o. najneskôr do 31. marca príslušného kalendárneho roka. Každý má právo na prístup k informáciám o nakladaní s majetkom organizácie ReSocia, n.o., ktorá hospodári ako nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby.
Ročná účtovná závierka je overená audítorom, ak
· dotácie zo štátneho rozpočtu a z rozpočtu VÚC prekročia v roku, za ktorý je ročná účtovná závierka zostavená, tridsaťtritisíc €,
· všetky príjmy spoločnosti ReSocia, n.o. prekročia jedensto šesťdesiatšesť tisíc €.
V súlade s § 4 ods. 2 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v platnom znení organizácia ReSocia, n. o. 072 62 Petrovce účtuje v sústave podvojného účtovníctva.
Účtovná závierka je výsledným produktom účtovnej uzávierky. Príprava a zostavenie účtovnej závierky sa skladá z 3 etáp:
· 1etapa: prípravné práce – sem patrí zúčtovanie všetkých účtovných prípadov za daný rok v podvojnom účtovníctve neziskových organizácií, vykonanie inventarizácie majetku a záväzkov a zaúčtovanie uzávierkových účtovných operácií
· 2 etapa: zostavenie účtovnej uzávierky
· 3 etapa: zostavenie účtovných výkazov t. j. účtovná závierka
Účtovná uzávierka predstavuje sústavu výstupných informácií z bežného účtovníctva. Na základe účtovnej závierky ReSocia, n. o. 072 62 Petrovce zostavuje Súvahu a Výkaz ziskov a strát. Tieto výkazy tvoria účtovnú závierku v podvojnom účtovníctve a sú súčasťou daňového priznania dani z príjmov.
Prehľad hospodárenia s finančnými prostriedkami v roku 2020
Príjmy
Príjmy od 1.1.2020 do 31.12.2020: |
|
Tržby z predaja služieb |
239 641,99 |
Zmena stavu zásob zvierat |
1 197,50 |
Iné ostatné výnosy |
1 123,63 |
Podiel zaplatenej dane |
1 036,59 |
Dotácie |
1 235 703,53 |
Spolu |
1 478 703,24 |
Výdaje
Výdaje od 1.1.2020 do 31.12.2020 |
|
Spotreba materiálu |
228 883,45 |
Spotreba energie |
59 970,82 |
Opravy a údržba |
17 133,00 |
Cestovné |
2 709,12 |
Ostatné služby |
155 126,86 |
Mzdové náklady |
724 218,73 |
Zákonné sociálne poistenie a zdravotné poistenie |
245 115,32 |
Zákonné sociálne náklady |
3 730,80 |
Ostatné dane a poplatky |
442,51 |
Ostatné pokuty a penále |
205,48 |
Iné ostatné náklady |
14 707,56 |
Odpisy dlhodobého nehm. a dlhodobého hmotného majetku |
13 444,00 |
Spolu |
1 465 687,65 |
VIII. Krátkodobé úlohy (ciele) na ďalší rok
V sociálnej oblasti – zariadenia sociálnych služieb
1. Prerokovať s regionálnym úradom zdravotníctva a následne v Ú KSK možnosť preklasifikovania časti kapacít ZOS na špecializované zariadenie podľa § 39 zákona o sociálnych službách, keďže je v ZOS veľký počet prijímateľov SS, ktorí potrebujú špeciálnu dlhodobú zdravotnú a sociálnu starostlivosť z dôvodu zdravotných postihnutí uvedených zákonom.
2. Personálne dobudovať ZOS a špecializované zariadenie.
3. Pokračovať vo vnútorných kontrolách kvality sociálnych služieb, vypracovať pre prijímateľov sociálnych služieb dotazník spokojnosti. Informáciu o výsledku prerokovať s riaditeľom ReSocia. n.o. za prítomnosti vedúcich zariadení.
4. V zariadeniach sociálnych služieb dôsledne dodržiavať opatrenia zamerané proti šíreniu pandémie COVID19, vybaviť ich dezinfekčnými prostriedkami.
V oblasti resocializácie
1. Po ukončení projektu Zefektívnenie resocializácie drogových a iných závislostí v podmienkach ReSocie, n.o. realizovať zmeny pracovných zmlúv zamestnancov do projektu zaradených. Pokračovať v osvedčených aktivitách realizovaných počas projektu.
2. Predložiť akreditačnej komisii MPSVaR SR zmeny v resocializačnom programe a informovať o nich verejnosť.
3. Doriešiť závery kontroly Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny z r. 2020 a realizovať opatrenia, ktoré budú následne prijaté
4. V resocializačných strediskách centra dôsledne dodržiavať opatrenia zamerané proti šíreniu pandémie COVID19, vybaviť ich dezinfekčnými prostriedkami.
5. Vzhľadom k tomu, že bol v rámci IROP schválený projekt Podpora poskytovania nových a existujúcich služieb sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v ReSocii, n.o. (podaný ešte v r. 2018), bude ReSocia, n.o. v priebehu r. 2021 rekonštruovať priestory, ktoré následne budú slúžiť na prevádzkovanie novej kuchyne, dielne a skupinové stretnutia klientov. Terajšia budova RS bude využívaná iba na ubytovanie, bude tu spoločenská miestnosť a kancelárie pre personál.
Príloha 1. Výpočet ekonomicky oprávnených nákladov, bežných výdavkov a bežných príjmov Centra pre deti a rodiny ReSocia. n.o. (CDR) za rok 2020 |
||||
|
||||
Názov zariadenia : |
ReSocia, n. o. |
|
||
Druh - resocializačný program: |
CDR |
|
||
Forma 1) : |
pobytová, celoročná |
|
||
Počet klientov 2): |
73 |
|
||
Prepočítaný počet zamestnancov pre daný druh sociálnej služby v roku 2020: |
95,00 |
95 |
|
|
Druh výdavku za rok 2020: |
EON |
bežné výdavky |
|
|
Suma v € 3) |
Suma v € 3) |
|
||
1. Mzdy, platy a ostané osobné vyrovnania vo výške, ktorá zodpovedá výške a platu a ostaných osobných vyrovnaní podľa osobitného predpisu 4): |
653 071,13 |
653 071,13 |
|
|
2. Poistné na verejné zdravotné poistenie, poistné na soc. poistenie a povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie platené zamestnávateľom v rozsahu určenom podľa bodu 1 : |
218 395,51 |
218 395,51 |
|
|
3. Výdavky na cestovné náhrady : |
519,22 |
519,22 |
|
|
3a. z toho : Výdavky na tuzemské cestovné náhrady: |
519,22 |
519,22 |
|
|
4. Výdavky na energie, vodu a komunikácie: |
37 257,28 |
37 257,28 |
|
|
5. Výdavky na materiál : |
126 900,50 |
128 061,08 |
|
|
5a. z toho : Výdavky na materiál okrem reprezentačného vybavenia nových interiérov : |
126 900,50 |
128 061,08 |
|
|
6.Dopravné : |
22 112,15 |
22 112,15 |
|
|
7. Výdavky na údržbu : |
712,08 |
712,08 |
|
|
7a. z toho : Výdavky na rutinnú a štandardnú údržbu, okrem jednorazovej údržby objektov alebo ich častí a riešenia havarijných stavov : |
712,08 |
712,08 |
|
|
8. Nájomné za prenájom: |
46 170,56 |
46 170,56 |
|
|
8a. z toho: Nájomné za prenájom nehnuteľnosti alebo inej veci okrem dopravných prostriedkov a špeciálnych strojov, prístrojov a zariadení, techniky, náradia a materiálu najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom čase a na tom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
46 170,56 |
46 170,56 |
|
|
9. Výdavky na služby : |
11 601,32 |
19 396,06 |
|
|
10. Výdavky na bežné transfery : |
1 965,97 |
1 965,97 |
|
|
10a. z toho: výdavky na bežné transfery v rozsahu vreckového podľa osobitného predpisu 5), odstupného, odchodného, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu 6) : |
1 965,97 |
1 965,97 |
|
|
11. Odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku podľa účtovných predpisov, o ktorom prevádzkovateľ účtuje a odpisuje ho ako účtovná jednotka 7). Odpis hmotného majetku, ktorým sú novoobstarané stavby, byty a nebytové priestory užívané na účely poskytovania sociálnych služieb v zariadeniach alebo ich technické zhodnotenie, najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom istom čase a na tom istom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
0,00 |
4 421,13 |
|
|
Ekonomicky oprávnené náklady za rok 2020 spolu |
1 118 705,72 |
xx |
|
|
Celková výška bežných výdavkov za rok 2020 |
xx |
1 132 082,17 |
|
|
Výška prijatých úhrad (bežné príjmy) za rok 2020: |
50 850,18 |
|
||
EON na jedného klienta za rok 2020: |
15 324,74 |
|
||
EON na jedného klienta za mesiac v 2020: |
1 277,06 |
|
||
Petrovce, 13.07.2021 |
|
|||
Spracoval/a : Jaroslava Vargová |
|
|||
Poznámky: |
|
|||
1) Uvedie sa forma ambulantná, pobytová (celoročná alebo týždenná) |
||||
2) Uvedie sa registrovaná kapacita zariadenia k 31.12.2020 |
||||
3) Uvedie sa výška výdavku s presnosťou na dve desatinné miesta |
||||
4) Zákon 553 /2003 Z. z. Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnenní niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
||||
5) Zákon č. 305/2005 Z.z. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
||||
6) Zákon č. 462/2003 Z. z. Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
||||
7) Zákon č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |
Príloha 2. Výpočet ekonomicky oprávnených nákladov, bežných výdavkov a bežných príjmov za rok 2020 |
|||
Názov zariadenia : |
ReSocia, n. o. |
||
Druh poskytovanej sociálnej služby: |
zariadenie opatrovateľskej služby |
||
Forma poskytovanej sociálnej služby 1) : |
pobytová, celoročná |
||
Počet prijímateľov sociálnej služby v roku 2020 2): |
40 |
||
Prepočítaný počet zamestnancov pre daný druh sociálnej služby v roku 2020: |
28 |
28 |
|
Druh výdavku za rok 2020: |
EON |
bežné výdavky |
|
Suma v € 3) |
Suma v € 3) |
||
1. Mzdy, platy a ostané osobné vyrovnania vo výške, ktorá zodpovedá výške a platu a ostaných osobných vyrovnaní podľa osobitného predpisu 4): |
247 224,37 |
247 224,37 |
|
2. Poistné na verejné zdravotné poistenie, postné na sociálne poistenie a povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie platené zamestnávateľom v ozsahu určenom podľa bodu 1 : |
86 002,77 |
86 002,77 |
|
3. Výdavky na cestovné náhrady : |
157,25 |
157,25 |
|
3a. z toho : Výdavky na tuzemské cestovné náhrady: |
157,25 |
157,25 |
|
4. Výdavky na energie, vodu a komunikácie: |
19 188,36 |
20 271,04 |
|
5. Výdavky na materiál : |
21 077,36 |
21 077,36 |
|
5a. z toho : Výdavky na materiál okrem reprezentačného vybavenia nových interiérov : |
21 077,36 |
21 077,36 |
|
6.Dopravné : |
0,00 |
0,00 |
|
7. Výdavky na údržbu : |
2 944,80 |
2 944,80 |
|
7a. z toho : Výdavky na rutinnú a štandardnú údržbu, okrem jednorazovej údržby objektov alebo ich častí a riešenia havarijných stavov : |
2 944,80 |
2 944,80 |
|
8. Nájomné za prenájom: |
12 000,00 |
12 000,00 |
|
8a. z toho: Nájomné za prenájom nehnuteľnosti alebo inej veci okrem dopravných prostriedkov a špeciálnych strojov, prístrojov a zariadení, techniky, náradia a materiálu najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom čase a na tom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
12 000,00 |
12 000,00 |
|
9. Výdavky na služby : |
74 831,17 |
74 968,14 |
|
10. Výdavky na bežné transfery : |
206,75 |
206,75 |
|
10a. z toho: výdavky na bežné transfery v rozsahu vreckového podľa osobitného predpisu 5), odstupného, odchodného, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu 6) : |
206,75 |
206,75 |
|
11. Odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku podľa účtovných predpisov, o ktorom poskytovateľ sociálnej služby účtuje a odpisuje ho ako účtovná jednotka 7). Odpis hmotného majetku, ktorým sú novoobstarané stavby, byty a nebytové priestory užívané na účely poskytovania sociálnych služieb v zariadeniach alebo ich technické zhodnotenie, najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom istom čase a na tom istom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
0,00 |
0,00 |
|
Ekonomicky oprávnené náklady za rok 2020 spolu |
463 632,83 |
x |
|
Celková výška bežných výdavkov za rok 2020 |
x |
464 852,48 |
|
Výška prijatých úhrad (bežné príjmy) za rok 2020: |
197 290,95 |
||
EON na jedného klienta za rok 2020: |
11 590,82 |
||
EON na jedného klienta za mesiac v 2020: |
965,90 |
||
28.1.2021, Petrovce |
Spracoval/a: Jaroslava Vargová |
||
Poznámky: |
|||
1) Uvedie sa forma ambulantná, pobytová (celoročná alebo týždenná) |
|||
2) Uvedie sa registrovaná kapacita zariadenia k 31.12.2020 |
|||
3) Uvedie sa výška výdavku s presnosťou na dve desatinné miesta |
|||
4) Zákon 553 /2003 Z. z. Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnenní niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
5) Zákon č. 305/2005 Z.z. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
6) Zákon č. 462/2003 Z. z. Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
|||
7) Zákon č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |
|||
Príloha 3. |
|||
Výpočet ekonomicky oprávnených nákladov, bežných výdavkov a bežných príjmov zariadenia podporovaného bývania (ZpB) za rok 2020 |
|||
Názov zariadenia : |
ReSocia, n. o. |
||
Druh poskytovanej sociálnej služby: |
ZpB Ptrovce č.1 |
||
Forma poskytovanej sociálnej služby 1) : |
pobytová, celoročná |
||
Počet prijímateľov sociálnej služby v roku 2020 2): |
13 |
||
Prepočítaný počet zamestnancov pre daný druh sociálnej služby v roku 2020: |
5,00 |
5 |
|
Druh výdavku za rok 2020: |
EON |
bežné výdavky |
|
Suma v € 3) |
Suma v € 3) |
||
1. Mzdy, platy a ostané osobné vyrovnania vo výške, ktorá zodpovedá výške a platu a ostaných osobných vyrovnaní podľa osobitného predpisu 4): |
48 642,65 |
48 642,65 |
|
2. Poistné na verejné zdravotné poistenie, postné na sociálne poistenie a povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie platené zamestnávateľom v ozsahu určenom podľa bodu 1 : |
16 154,26 |
16 154,26 |
|
3. Výdavky na cestovné náhrady : |
0,00 |
0,00 |
|
3a. z toho : Výdavky na tuzemské cestovné náhrady: |
0,00 |
0,00 |
|
4. Výdavky na energie, vodu a komunikácie: |
3 830,47 |
3 830,47 |
|
5. Výdavky na materiál : |
1 269,63 |
9 566,21 |
|
5a. z toho : Výdavky na materiál okrem reprezentačného vybavenia nových interiérov : |
1 269,63 |
9 566,21 |
|
6.Dopravné : |
0,00 |
0,00 |
|
7. Výdavky na údržbu : |
0,00 |
0,00 |
|
7a. z toho : Výdavky na rutinnú a štandardnú údržbu, okrem jednorazovej údržby objektov alebo ich častí a riešenia havarijných stavov : |
0,00 |
0,00 |
|
8. Nájomné za prenájom: |
4 200,00 |
4 200,00 |
|
8a. z toho: Nájomné za prenájom nehnuteľnosti alebo inej veci okrem dopravných prostriedkov a špeciálnych strojov, prístrojov a zariadení, techniky, náradia a materiálu najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom čase a na tom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
4 200,00 |
4 200,00 |
|
9. Výdavky na služby : |
1 055,56 |
2 886,80 |
|
10. Výdavky na bežné transfery : |
2 199,84 |
2 199,84 |
|
10a. z toho: výdavky na bežné transfery v rozsahu vreckového podľa osobitného predpisu 5), odstupného, odchodného, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu 6) : |
2 199,84 |
2 199,84 |
|
11. Odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku podľa účtovných predpisov, o ktorom poskytovateľ sociálnej služby účtuje a odpisuje ho ako účtovná jednotka 7). Odpis hmotného majetku, ktorým sú novoobstarané stavby, byty a nebytové priestory užívané na účely poskytovania sociálnych služieb v zariadeniach alebo ich technické zhodnotenie, najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom istom čase a na tom istom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
0,00 |
0,00 |
|
Ekonomicky oprávnené náklady za rok 2020 spolu |
77 352,41 |
xx |
|
Celková výška bežných výdavkov za rok 2020 |
xx |
87 480,23 |
|
Výška prijatých úhrad (bežné príjmy) za rok 2020: |
10 777,70 |
||
EON na jedného klienta za rok 2020: |
5 950,19 |
||
EON na jedného klienta za mesiac v 2020: |
495,85 |
||
Petrovce, 28.01.2021 |
Spracoval: Jaroslava Vargová |
||
Poznámky: |
|||
1) Uvedie sa forma ambulantná, pobytová (celoročná alebo týždenná) |
|||
2) Uvedie sa registrovaná kapacita zariadenia k 31.12.2020 |
|||
3) Uvedie sa výška výdavku s presnosťou na dve desatinné miesta |
|||
4) Zákon 553 /2003 Z. z. Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnenní niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
5) Zákon č. 305/2005 Z.z. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
6) Zákon č. 462/2003 Z. z. Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
|||
7) Zákon č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |
Príloha 4 |
|
|||
Výpočet ekonomicky oprávnených nákladov, bežných výdavkov a bežných príjmov Zariadenia podporovaného bývania (ZpB) za rok 2020 |
||||
|
||||
|
||||
Názov zariadenia : |
ReSocia, n. o. |
|
||
Druh poskytovanej sociálnej služby: |
ZpB Svätoplukova |
|
||
Forma poskytovanej sociálnej služby 1) : |
pobytová, celoročná |
|
||
Počet prijímateľov sociálnej služby v roku 2020 2): |
6 |
|
||
Prepočítaný počet zamestnancov pre daný druh sociálnej služby v roku 2020: |
2,00 |
2 |
|
|
Druh výdavku za rok 2020: |
EON |
bežné výdavky |
|
|
Suma v € 3) |
Suma v € 3) |
|
||
1. Mzdy, platy a ostané osobné vyrovnania vo výške, ktorá zodpovedá výške a platu a ostaných osobných vyrovnaní podľa osobitného predpisu 4): |
21 171,51 |
21 171,51 |
|
|
2. Poistné na verejné zdravotné poistenie, postné na sociálne poistenie a povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie platené zamestnávateľom v ozsahu určenom podľa bodu 1 : |
6 843,75 |
6 843,75 |
|
|
3. Výdavky na cestovné náhrady : |
0,00 |
0,00 |
|
|
3a. z toho : Výdavky na tuzemské cestovné náhrady: |
0,00 |
0,00 |
|
|
4. Výdavky na energie, vodu a komunikácie: |
8 037,44 |
8 037,44 |
|
|
5. Výdavky na materiál : |
40,25 |
3 068,28 |
|
|
5a. z toho : Výdavky na materiál okrem reprezentačného vybavenia nových interiérov : |
40,25 |
3 068,28 |
|
|
6.Dopravné : |
0,00 |
0,00 |
|
|
7. Výdavky na údržbu : |
144,00 |
144,00 |
|
|
7a. z toho : Výdavky na rutinnú a štandardnú údržbu, okrem jednorazovej údržby objektov alebo ich častí a riešenia havarijných stavov : |
144,00 |
144,00 |
|
|
8. Nájomné za prenájom: |
4 400,00 |
4 400,00 |
|
|
8a. z toho: Nájomné za prenájom nehnuteľnosti alebo inej veci okrem dopravných prostriedkov a špeciálnych strojov, prístrojov a zariadení, techniky, náradia a materiálu najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom čase a na tom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
4 400,00 |
4 400,00 |
|
|
9. Výdavky na služby : |
706,88 |
1 545,38 |
|
|
10. Výdavky na bežné transfery : |
0,00 |
0,00 |
|
|
10a. z toho: výdavky na bežné transfery v rozsahu vreckového podľa osobitného predpisu 5), odstupného, odchodného, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu 6) : |
0,00 |
0,00 |
|
|
11. Odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku podľa účtovných predpisov, o ktorom poskytovateľ sociálnej služby účtuje a odpisuje ho ako účtovná jednotka 7). Odpis hmotného majetku, ktorým sú novoobstarané stavby, byty a nebytové priestory užívané na účely poskytovania sociálnych služieb v zariadeniach alebo ich technické zhodnotenie, najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom istom čase a na tom istom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
0,00 |
0,00 |
|
|
Ekonomicky oprávnené náklady za rok 2020 spolu |
41 343,83 |
xx |
|
|
Celková výška bežných výdavkov za rok 2020 |
xx |
45 210,36 |
|
|
Výška prijatých úhrad (bežné príjmy) za rok 2020: |
5 065,50 |
|
||
EON na jedného klienta za rok 2020: |
6 890,64 |
|
||
EON na jedného klienta za mesiac v 2020: |
574,22 |
|
||
Petrovce, 24.01.2021 |
Spracpval/a: Jaroslava Vargová |
|
||
|
||||
Poznámky: |
|
|||
1) Uvedie sa forma ambulantná, pobytová (celoročná alebo týždenná) |
||||
2) Uvedie sa registrovaná kapacita zariadenia k 31.12.2020 |
||||
3) Uvedie sa výška výdavku s presnosťou na dve desatinné miesta |
||||
4) Zákon 553 /2003 Z. z. Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnenní niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
||||
5) Zákon č. 305/2005 Z.z. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
||||
6) Zákon č. 462/2003 Z. z. Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
||||
7) Zákon č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |
||||
|
|
|
Príloha 5 |
Výpočet ekonomicky oprávnených nákladov, bežných výdavkov a bežných príjmov Domova na polceste (DpC) za rok 2020 |
|||
|
|
|
|
Názov zariadenia : |
ReSocia, n. o. |
||
Druh poskytovanej sociálnej služby: |
Domov na polceste |
||
Forma poskytovanej sociálnej služby 1) : |
pobytová, celoročná |
||
Počet prijímateľov sociálnej služby v roku 2020 2): |
1 |
|
|
Prepočítaný počet zamestnancov pre daný druh sociálnej služby v roku 2020: |
1,00 |
1 |
|
Druh výdavku za rok 2020: |
EON |
bežné výdavky |
|
|
|
Suma v € 3) |
Suma v € 3) |
1. Mzdy, platy a ostané osobné vyrovnania vo výške, ktorá zodpovedá výške a platu a ostaných osobných vyrovnaní podľa osobitného predpisu 4): |
340,80 |
340,80 |
|
2. Poistné na verejné zdravotné poistenie, postné na sociálne poistenie a povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie platené zamestnávateľom v ozsahu určenom podľa bodu 1 : |
119,96 |
119,96 |
|
3. Výdavky na cestovné náhrady : |
0,00 |
0,00 |
|
3a. z toho : Výdavky na tuzemské cestovné náhrady: |
0,00 |
0,00 |
|
4. Výdavky na energie, vodu a komunikácie: |
366,00 |
366,00 |
|
5. Výdavky na materiál : |
0,00 |
0,00 |
|
5a. z toho : Výdavky na materiál okrem reprezentačného vybavenia nových interiérov : |
0,00 |
0,00 |
|
6.Dopravné : |
0,00 |
0,00 |
|
7. Výdavky na údržbu : |
0,00 |
0,00 |
|
7a. z toho : Výdavky na rutinnú a štandardnú údržbu, okrem jednorazovej údržby objektov alebo ich častí a riešenia havarijných stavov : |
0,00 |
0,00 |
|
8. Nájomné za prenájom: |
2 129,88 |
2 129,88 |
|
8a. z toho: Nájomné za prenájom nehnuteľnosti alebo inej veci okrem dopravných prostriedkov a špeciálnych strojov, prístrojov a zariadení, techniky, náradia a materiálu najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom čase a na tom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
2 129,88 |
2 129,88 |
|
9. Výdavky na služby : |
76,00 |
76,00 |
|
10. Výdavky na bežné transfery : |
0,00 |
0,00 |
|
10a. z toho: výdavky na bežné transfery v rozsahu vreckového podľa osobitného predpisu 5), odstupného, odchodného, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca podľa osobitného predpisu 6) : |
0,00 |
0,00 |
|
11. Odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku podľa účtovných predpisov, o ktorom poskytovateľ sociálnej služby účtuje a odpisuje ho ako účtovná jednotka 7). Odpis hmotného majetku, ktorým sú novoobstarané stavby, byty a nebytové priestory užívané na účely poskytovania sociálnych služieb v zariadeniach alebo ich technické zhodnotenie, najviac vo výške obvyklého nájomného, za aké sa v tom istom čase a na tom istom mieste prenechávajú do nájmu na dohodnutý účel veci toho istého druhu alebo porovnateľné veci : |
0,00 |
0,00 |
|
Ekonomicky oprávnené náklady za rok 2020 spolu (súčet riadkov 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) : |
3 032,64 |
xx |
|
Celková výška bežných výdavkov za rok 2020 (súčet riadkov 1, 2, 3a, 4, 5a, 6, 7a,8a, 9,10a, 11): |
xx |
3 032,64 |
|
Výška prijatých úhrad (bežné príjmy) za rok 2020: |
960,00 |
|
|
EON na jedného klienta za rok 2020: |
3 032,64 |
|
|
EON na jedného klienta za mesiac v 2020: |
252,72 |
|
|
Petrovce, 21.01.2021 |
|
Spracoval/a: Jaroslava Vargová |
|
|
|
||
|
|
|
|
Poznámky: |
|
|
|
1) Uvedie sa forma ambulantná, pobytová (celoročná alebo týždenná) |
|
|
|
2) Uvedie sa registrovaná kapacita zariadenia k 31.12.2020 |
|
|
|
3) Uvedie sa výška výdavku s presnosťou na dve desatinné miesta |
|
|
|
4) Zákon 553 /2003 Z. z. Zákon o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnenní niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
5) Zákon č. 305/2005 Z.z. Zákon o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
|||
6) Zákon č. 462/2003 Z. z. Zákon o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
|||
7) Zákon č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |
|
|